Přeskočit na obsah

Náš tým

Lenka Bauerová

Jsem jednou ze zakladatelek, koordinátorek a průvodců Olšinky.
Učitelka nejsem, naopak se ráda učím. Pozorováním, zkoumáním a tvořením, nasloucháním a poslední tři roky také sledováním svého syna.
Naučila jsem se nemít očekávání, na věci netlačit a dávat nejen dětem potřebný prostor pro své aktivity, emoce a touhy.
I proto tvořím školku, kde dbáme na to, aby měly děti dostatek prostoru a času, bezpečné podnětné prostředí a podporující průvodce.
Vyrostla jsem v krásném prostředí Česko-saského Švýcarska a celé dětství jsem strávila v přírodě, ve vlaku s knihou nebo hudbou, prací na zahradě a samozřejmě ve škole.
Celý život se věnuji tvorbě v různých podobách.
Dlouhá léta jsem pracovala v gastronomii na mnoha pozicích a v mnoha různých provozech, kde jsem se naučila organizovat si čas a práci, komunikovat. Naučila jsem se schopnosti improvizovat, řešit rychle a efektivně nenadálé situace.
Učila jsem předškolní děti angličtinu, organizovala školy v přírodě, prošla jsem kurzem první pomoci, tento rok absolvovala několik seminářů od ALMŠ a čeká mě závěrečná zkouška pro kvalifikaci Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky.

Zuzana Pojmanová

Spolu s Lenkou jsme zažehly ohýnek nového projektu školky a stále nepřestáváme
přikládat. Jsem vděčná, že na to nejsme samy, a že už tímto krokem tvoříme
komunitu podobně naladěných lidí kolem – pro mě jeden z důležitých pilířů
celého projektu.
Mé vzdělání nemá blízko k pedagogice, o to větší je ale nadšení! 🙂
Vystudovala jsem stavebnictví-architekturu, život mi ale ukázal, že mám hledat naplnění
ještě jinde. Mnoho let jsem poté pomáhala lidem s financemi, kde jsem využila
svou empatii, schopnost komunikace, plánování a organizace.
Po narození dcery jsem se opět o kus přiblížila k tomu, co je mi blízké – miluji přírodu, sběr bylin a tvoření z nich, baví mě permakultura, soběstačnost, ekologie a jsem nadšená se stále sebevzdělávat v respektujícím přístupu k dětem.
Ač mám také zkušenosti z dětských táborů, cítím se zůstat více v pozadí a pomáhat chodu školky organizačně.
A proč to vlastně všechno dělám? Chci přispět ke změně všeobecného vnímání „výchovy“ dětí, být tou další kapkou v moři. A to nevzejde ze systému, ale z lidí samotných.

Bety Jasanská

Jsem žena, matka dvou krásných holčiček, muzikoterapeutka. Vystudovala jsem žurnalistiku sociální práci a politiku, marketingovou komunikaci na VŠ. Absolvovala spousty kurzů a výcvik v muzikoterapii a biodynamické bodyterapii. Po deseti letech práce v MF DNES jsem odešla do maringotky, koupili jsme louku, postavili slaměný dům, založili rodový statek, zasadili stovky stromů a keřů. Desítku let jsem pracovala s dětmi, ve školkách a školách, vedla je k hudbě jinou než tradiční cestou, pořádala příměstské tábory v Luži… Aktuálně jsem na rodičovské dovolené, živí mě muzikoterapie, práce s miminky a maminkami. Žiju vodou a plaváním s dětmi. Tohle vše žiju už více než deset let a dává mi to velký smysl.
V Olšince jsem součástí zakládajícího jádra a jsem vděčná za to, že ji mohu spoluutvářet pro své i Vaše děti.
Dává mi smysl blízkost, soužití s přírodou, jiný přístup. Tradiční vzdělávací systém považuji za zastaralý. Myslím, že naše děti potřebují do života více, než nabiflované znalosti. Doba se neskutečně rychle proměňuje. Za základ považuji resilienci, psychickou odolnost, schopnost přizpůsobovat se změnám, zpracovávat informace, schopnost spolupracovat, fyzickou odolnost, znalost přírody a okolního prostředí.

Eva Dostálová

Do lesního klubu Olšinka jsem se zapojila, protože mi dává smysl budovat zázemí plné respektu a osobní svobody.
Jsem maminkou dvou dětí. Rádi trávíme společně čas v přírodě, milujeme cestování, tvoření všeho druhu, rádi si čteme.
Své dětství jsem strávila v Makedonii a díky zahraničním školním stážím jsem měla možnost poznat různé přístupy ve školství, ve výchově i mentalitě lidí. Láska ke zvířatům a přírodním vědám mě přivedla ke studiu veterinární medicíny. Po absolvování školy jsem vedle praxe v ordinaci také učila studenty na veterinární fakultě. Chtěla jsem to dělat trochu jinak, více přátelsky, jít cestou méně drillu a spíše komplexního pochopení dané problematiky.
Je pro mě důležité, aby děti vyrůstaly v bezpečném prostředí, kde mohou důvěřovat dospělým, není na ně vyvíjen zbytečný tlak a nemusí se bát na cokoliv zeptat.
Láska, pocit bezpečí, důvěra a respekt. Takto vnímám cestu, kterou je třeba jít.
Je mi ctí, že stojím u základů Olšinky a těším se na všechny rodiče a děti, které budu mít možnost poznat!